Mind your step en 24 uur Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmée en Eveline - WaarBenJij.nu Mind your step en 24 uur Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmée en Eveline - WaarBenJij.nu

Mind your step en 24 uur Bangkok

Door: Esmée en Eveline

Blijf op de hoogte en volg Esmée en Eveline

26 September 2015 | Thailand, Bangkok

25-09

Lieve allemaal,

Vandaag is dan toch echt de dag van vertrek gekomen; het beginpunt van ons vijf maanden durende avontuur. Na uren van stress, chaos en paniekerige telefoontjes heen en weer hebben we de eerste uitdaging doorstaan en alle benodigde spullen voor onze reis weten te verzamelen. Hierna kwam het volgende avontuur, want alles moest nog in een veel te kleine backpack gepropt worden en dan moest het gewicht van die backpack ook nog eens beperkt genoeg blijven om niet gelijk achterover te vallen op het moment dat je de backpack op je rug bond. Ook deze uitdaging zijn we glansrijk doorstaan.

En als dan alles ingepakt klaar staat en ook de twintig minuten durende autoreis naar Schiphol volbracht is dringt het toch even tot ons door; we hebben 5 maanden (160 dagen) en meer dan 30.000 te overbruggen kilometers voor de boeg. Dat is heel wat, en als er dan ook nog eens zóveel lieve mensen op Schiphol klaar staan om je uit te zwaaien denk je toch even 'wat doen wij onszelf aan'.

Inmiddels vliegen we alweer boven Rusland (ten minste, als we het goed ontcijferd hebben uit het kaartje die in het Chinees is. Maar wat dat betreft is Rusland vrij groot, dus we zitten er vast in de buurt) en hebben we er heeeeeeel veel zin in! Onze eerste vliegtuigmaaltijd was half Thais en half Nederlands (viscurry met stroopwafels), dus we kunnen langzaam wennen (Eef heeft zelfs haar rijst opgegeten, maar ze heeft dan ook al de hele vlucht onstilbare honger). Ook hebben we net al vriendjes gemaakt met een redelijk aangeschoten maar zeer vriendelijke meneer van rond de zestig die in Thailand op zoek gaat naar een bruidje. Geen zorgen mam en pap, we zijn zeker selectief in het maken van nieuwe vrienden!

Wij gaan weer even nuttige dingen doen (nog een film kijken ofzo), maar we hopen jullie snel weer een update te geven over de avonturen van Jut en Jul!

26-09

Update dag 1 in Bangkok (omdat we vanavond pas echt tijd en WiFi hebben die er maar even achter aan).

Na een nacht zonder slaap hebben wij bijna 2 uur in de rij gestaan bij de immigratiebalie. Twee uren die we (wederom) nuttig besteed hebben met het maken van nieuwe vrienden (en nee mam en pap, dit keer geen dronken 60-plusser, maar een leuke student van onze leeftijd). Omdat hij de hele dag moest wachten op een vervolgvlucht hebben we besloten met z'n drieën Bangkok in te gaan. Eenmaal gezamenlijk aangekomen bij onze airbnb-locatie om onze bagage te droppen, werden we hartelijk ontvangen door onze net uit bed komende, brakke maar overenthousiaste Amerikaanse host, Mac. Hij heeft ons in een anderhalf uur durende informatiesessie van een beginnende backpacker geüpgraded naar een ware Thai die zich niet laat afzetten door tuktuk bestuurders en weet welke taxi-boot hij moet pakken.
Na deze bijles zijn we met zijn allen gaan brunchen bij een Thais mini-restaurantje, waar hygiëne hoogstwaarschijnlijk niet tussen de prioriteiten stond, er geen woord Engels werd gesproken, maar waar wel heerlijk werd gekookt voor zo'n 1 euro per persoon. Een locatie waar wij zonder Mac nooit gekomen zouden zijn.

Omdat na deze brunch alweer de hele ochtend voorbij gevlogen was hebben we met zijn drieën snel de taxi-boot genomen om vanaf het water te genieten van de mooie uitzichten en tempelcomplexen die Bangkok te bieden heeft. Helaas vielen we alledrie in slaap, waardoor we niks anders dan de binnenkanten van onze oogleden gezien hebben en de stop misten die we moesten hebben. Na nog een tempel bekeken te hebben en wat geslenterd te hebben door de omgeving hebben we afscheid genomen van onze tijdelijke reispartner en de grootste markt van Azië van alle kanten bekeken (en ervaren). Elk soort fruit dat er te verkrijgen was is geproefd, en ook menig ander etenswaar kon niet ontkomen.

Inmiddels zijn we (met de Tuktuk) teruggekeerd naar ons logeeradresje, waar we uitgebreid welkom werden geheten door de huiskat, die binnen vijf minuten mauwend voor onze kamer stond. Inmiddels ligt hij alweer een tijdje onder het bed, op de loer tot er iets komt dat aangevallen kan worden (een voet, veters, backpacks, noem het maar op). Uit bed stappen wordt dus een hele onderneming. En het is misschien niet verrassend, maar na meer dan 24 uur zonder slaap, zijn wij gigantisch toe aan ons bedje! Dus toedeloe, welterusten en tot snel!

Heel veel Thaise kusjes van Eveline en Esmée.

• 26 September 2015 - 21:16

Nelleke:

Hallo Meiden

Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet van jullie avontuur.En..............Ik kijk naar de reisverslagen.

xxx Nico en Nelleke

• 26 September 2015 - 21:30

Tilla En Nelly:

Geweldig meiden! Maak er een hele leuke reis van, ga vooral genieten. Wij wachten op jullie verhalen!
    Esmee, ook veel lieve kusjes van Moody en Dimi,
    xxx Nelly en Tilla

• 26 September 2015 - 22:09

Merel En Papa:

Hai Smeef, fijn te horen dat jullie veilig in Bangkok zijn aangekomen en vrienden hebben gemaakt en goed wegwijs zijn gemaakt als beginnende backpackers. Maar blijf wel goed oppassen voor dronken 60 plus vrienden. Geniet en blijf als goed op de hoogte houden van jullie avontuur.
    Liefs Merel en Papa

• 27 September 2015 - 09:58

Wil:

Hallo Smeef (grappige naam voor jullie 2-tjes),
    Jullie reis is begonnen en heel fijn om te lezen dat jullie de vlucht en de eerste dag goed hebben doorstaan. Zo te lezen passen jullie goed op elkaar. Maak nieuwe vrienden, liefst onder de 30+, maar vooral geniet van alle dingen die deze reis voor jullie te bieden heeft.
    Liefs, Wil

• 27 September 2015 - 10:39

Mama Marianne:

Lieve meisjes,
    Heerlijk om te lezen dat jullie al helemaal thuis zijn in thalland! Geniet met volle teugen, wij genieten op afstand mee! Ga met een boog om 60+ bruidzoekende mannetjes heen, dan komt het helemaal goed! Blijf goed op elkaar passen, kus, mama xxx

• 27 September 2015 - 14:08

Roel:

Lieve Smeef,
    Wat een verhalen zeg! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Begrijp ik het goed dat Eveline geen rijst lust? Daar gaat vast nog wel verandering in komen na drie maanden Azië. Geniet van Bangkok en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    x, Roel

• 28 September 2015 - 13:24

J&C :

Leuk begin van jullie wereldreis, heerlijk om te lezen geniet en blijf ons op de hoogte houden en have Fun with the ladyboys...liefs J&C xxx