Tropical Thailand-Zuid! - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Esmée en Eveline - WaarBenJij.nu Tropical Thailand-Zuid! - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Esmée en Eveline - WaarBenJij.nu

Tropical Thailand-Zuid!

Door: Sintersmeef

Blijf op de hoogte en volg Esmée en Eveline

05 December 2015 | Thailand, Ban Hat Rin

Lieve allemaal,

5 december, wat een speciale dag voor een nieuw blog. Sint en Piet zijn weer in Nederland, toch? Helaas zijn ze niet in het Zuiden van Thailand beland, maar gelukkig hebben wij hier wel zon, zee en strand.

Onze tocht in het Zuiden van Thailand begon weer een dagje terug in Bangkok. Want de prijzen voor de vluchten naar het Zuiden waren nogal een shock. Vanaf Bangkok hebben we daarom de nachttrein genomen naar Surat Thani. Maar in dat shit-hole verbleven we natuurlijk nie. Snel door naar het national park Khao Sok met de bus. Maar daar bleek Eveline haar temperatuur 40+. De geplande jungletrek hierdoor helaas niet gedaan. Maar agh, dan hebben we een goede reden om nog eens terug te gaan.

Uitzieken gaat het beste natuurlijk op het strand. Dus snel naar Koh Lanta, ons eerste eiland! Na een paar daagjes chillen en vitamine D absorberen, was het tijd om Koh Phi Phi ondersteboven te keren. Deze hotspot heeft een bijzondere natuur en nachtleven beiden.
En tussen alle 10000 toeristen zaten gezellig ook 2 vriendjes uit het mooie Leiden.
Gelukkig waren we genoeg opgeknapt om een leuk strandfeestje te knallen. De terugweg naar onze bungalow boven op de berg is hierna een beetje tegengevallen. Na 4 uur slapen rolden we deze berg weer af voor een leuke tocht. Met een boot hebben we alle prachtige hotspots om het eiland bezocht. We dachten dat monkey beach, Maya bay en lekker snorkelen onze kater zou kunnen verlichten. Maar deze tocht, gevolgd door een enkele reis naar Phuket heeft alleen maar meer schade aan mogen richten. In de stromende regen werden we in Phuket door een bus langs de weg gezet. Het zoeken van een hostel in dit noodweer was dan ook verre van pret. Aangekomen in een hotelletje waren we met deze dag echt helemaal klaar. Een romantisch 3-gangen diner met tosti's van onze favo supermarktketen 7-eleven dan maar. De vuilniszakken dreven ondertussen aan ons voorbij door de straat. Een situatie waarbij de term overstroming niet misstaat.
De volgende dag scheen er weer gewoon een zonnetje, wat een pret! Dus hebben we lekker wat gewandeld door de straten van Phuket. In Phuket is verder niet zo veel te beleven. Daarom hebben we ons maar weer in het nachtleven moeten begeven. Bangla Road is hier de beruchte straat en deze komt 's nachts tot leven. Vanaf het balkon van de club zagen wij ook vele Thaise bruidjes, die aan een westerse man zijn blijven kleven.

Na Phuket zijn we snel naar de oostkust gegaan, omdat we dachten dat deze eilanden ons ook niet zouden misstaan. Met een nachtboot zijn we richting Koh Tao gevaren. We sliepen in de kajuit, waar we maar liefst met 126 man waren! Koh Tao is zowel boven als onder water een prachtig eiland, waar we beiden weer tijdelijk in de schoolbanken zijn beland. We hebben er allebei een duikcertificaat bij gekregen. En als absoluut hoogtepunt kwamen we tijdens het duiken ook nog de bijzondere WHALESHARK tegen! Na 6 dagen genieten waren we helemaal opgeladen voor Koh Phangan, onze laatste stop. Het eiland van de fullmoon feesten, helemaal top! De dag van aankomst maar alvast naar een ander feestje gegaan. Een festival in de jungle, dat kon ons natuurlijk niet ontgaan. De dag van het fullmoon feest stroomde het eiland vol met toeristen. Dat er zoveel mensen op een eiland passen is iets wat we niet wisten. Met gezellige mensen uit ons hostel en nog enkelen uit de duikschool in Koh Tao, hebben we er een heel mooi feestje van gemaakt daaro! We genoten van buckets, neonverf en shows met vuur. En voor we het wisten was het 's ochtends 6 uur! We hebben ook dit bucketlist puntje weer overleefd, en zijn benieuwd wat voor prachtige kiekjes onze wegwerpcamera ons geeft.

Na al dit zonnen, chillen en fuiven, vinden we het hoog tijd om weer wat natuur te zien en cultuur te snuiven.
Daarom zijn we naar Maleisië getreind. Als er een nieuw verslag komt wordt er wel weer geseind!

Kusjes van SinterSmeef.

P.S. Zoals gewoonlijk een beetje ruzie om de foto's hier te krijgen op deze site. Hopelijk komen ze morgen op onze Facebook, maar dan alleen daar tot onze spijt.

• 05 December 2015 - 14:13

Marianne:

Mooi verhaal weer, meiden! Blij dat jullie zuid Thailand zo goed hebben doorstaan. Mag ik vragen wat er verder nog op jullie bucketlist staat? Geniet en een dikke kus vanuit Bonaire, waar Sint gelukkig wel komt, Marianne

• 05 December 2015 - 14:37

Jos:

Weer mooie avonturen met een gezonde (?) combi van natuur, duiken en nachtleven. Leuk dat jullie op Koh Tao zijn geweest en hebben gedoken. Hopelijk zijn jullie weer helemaal hersteld en genieten jullie nu van Maleisië. Liefs uit Bonaire

• 06 December 2015 - 18:41

Hilde:

Fijn dat jullie toch veel plezier hebben gehad na de gezondheidsdip.
    Op dat duikbrevet ben ik wel een beetje jaloers hoor

• 06 December 2015 - 19:41

Merel:

Ha smeef,

Wat een zeer vermakelijk verslag weer! Een whaleshark! Ik ben zwaar jaloers hier! Jammer alleen dat Sint jullie in Azië niet kon vinden, maar gelukkig houden jullie zelf de Sinterklaas sfeer erin!

Xx

• 26 December 2015 - 07:32

Miriam:

Lieve smeef,
    Prettige kerstdagen, waarvan je daar weinig zal merken.
    Een whaleshark, dat is toch een gigantisch beest om tegen te komen, bofkonten!
    Maar wel veel beter dan de nepkerstman met zijn rendiertjes. Die hebben we in Valkenburg gezien. Was weer gezellig om daar te zijn. Maar we misten wel,jouw aanwezigheid!
    Avonturiers, groetjes namens ons alledrie.